Telefon Vs. Skype
Miért állítom szembe a címben szereplő két fogalmat? Akik nem értik, azok számára valószínűleg már nem újdonság az internet. A többieknek elmesélem!
A héten történt, hogy egy frissen induló e-vállalkozásnak igénye támadt céges “vonalra”, amin keresztül kapcsolatot tarthat ügyfeleivel. A megoldást természetesen nem a Magyar Telekom (vagy más Magyarországon közismert telekommunikációs cég) szolgáltatásai jelentették. 😉 Miért? Szerintem azt mindenki sejti, hogy 5 percnél biztosan tovább tart egy hagyományos telekommunikációs vállalattal szerződést kötni, illetve kivárni azt, amíg a szolgáltatást megfelelő minőségben prezentálják. Vállalkozás esetében pedig a különböző plusz költségekről nem is beszélve …
A Skype Business csomagjával gyakorlatilag percek alatt, fillérekből létrehozhatunk egy mobil call center-t cégünknek. A csomagban ugyanúgy megtaláljuk a hangposta és híváselosztó szolgáltatásokat, ahogy azt már megszokhattuk, a szolgáltatás mobilitásának köszönhetően pedig decentralizáltan kiszervezhetjük ügyfélszolgálatunkat a világ összes pontjára, ahol elérhető az internet. Ezzel (például) nem csak a kedvezőtlen földrajzi helyetből fakadó munkanélküliséget csökkenthetjük (hazánkban), de megtakaríthatjuk az ügyfélszolgálatos munkatársakra fordított rezsi költségeket is. Egy igazi e-vállalkozó a zsebében hordhatja az egész “telefonközpontot”, és ellenőrizheti a hívástörténetet, hangüzeneteket, amikor csak szükséges. Az összes online és offline KKV-nek javaslom, hogy próbálja ki!
Írta: Petymeg (2011/01/22 16:50) • »»
Na igen. Ebből is látszik, hogy az online, percek alatt elintézhető szolgáltatások térnyerése megállíthatatlan a sokszor nehézkes, bürokratikus akadályokat állító szolgáltatásokkal szemben.
Skype-ot még nem használtam közvetlenül telefonálásra, de azt tudom, hogy lehet “földi” vonalakat hívni egész kedvező díjért.
A kérdésem az, hogy másik irányba is működik a dolog? Azaz kap a cég ilyenkor telefonszámot, amit a “halandó” felhívhat, vagy “csak” Skype-Skype kapcsolat lehetséges ügyfél -> cég irányban?
Írta: Petya (2011/01/22 17:08) • »»
Igen, Magyarországon a 21-es körzetszámot kapta meg a Skype, így oda-vissza működik a telefonálás, anélkül, hogy ebből az ügyfél bármi rendkívülit észlelne.
Írta: okostelefon (2011/02/07 21:05) • »»
Hát nekem van egy olyan érzésem, hogy a Skype pár éven belül lenyomja a mobilszolgáltatókat. A szolgáltatók nem fognak eltűnni, de nagy versenygés indul nemsokára.
Írta: Petya (2011/02/07 21:29) • »»
Szerintem “lenyomni” nem fogja őket, ugyanis, ha a telekom cégek közvetlenül az előfizetőktől már nem zsebelnek be annyi hasznot, amennyit szeretnének, akkor a Skype-nál fognak kopogtatni. A Skype pedig kénytelen lesz fizetni, különben lekorlátozzák, alul priorizálják, stb. Érdekes vita lesz ebből is, legalább annyira, mint abból, hogy a Google forgalma az internet teljes forgalmának ~5%-át generálja. Egyes telekom cégek már most tartják emiatt a markukat.
Írta: balu.ertl (2011/03/06 15:02) • »»
Azért én egy kicsit szkeptikus lennék e lelkesültséggel szemben. A Skype ugyanis nyilvánosan-vállaltan nem helyettesíti minden tekintetben a vezetékes telefonszolgáltatást (http://www.skype.com/content/dam/skype/images/icons/no-emergency-calls-icon.png). Webes protokollokon keresztül működik, amelyeknek megbízhatósága nem összehasonlítható a távközlési gerinchálózatokéval. Nem akarom védeni a T-Mammutot, de volt egy hirdetésük még régebben „Ön megbízna egy cégben, amelynek nincs vezetékes száma?!” vagy vmi hasonló szöveggel, amit most kicsit idevágónak érzek. (Azért csak kicsit, mert a 21-es körzetszám max. ismeretlennek tűnik a Naív Ügyfélnek, de nem kelt ellenérzést, hogy mobilszám.) Hasonló a kérdés, mint a Google Apps esetében, azaz merjük-e felhőben tárolni cégünk bizalmas üzleti információit?
Írta: Okostojás (2013/01/10 19:04) • »»
Több gond is van a Skype üzleti célú használatával. 1. Kegyetlen a mobilhívás díj. 2. A 21-es szám felhívása vodafone hálózatból gyilkos, 96,-Ft/perc. Cégeknek én inkább a skype connectet ajánlom, amivel minden skype ügyfél hívását hagyományos készüléken tudja fogadni vagy alközpontba tudja csatlakoztatni. KKV-k számára évi 12 ezer (!) forintért komplett IVR rendszert találni, ami idő alapján fogadja a hívásokat (munkaidő és azon túli szöveg bemondás), hívás szűrés és egy sor egyéb funkció. Cégek számára a hagyományos vonalas szám nagyobb bizalmat ad, mint a 21-es körzet, ezért inkább virtuális számot ajánlok. a telefonszam.com oldalon például lehet igényelni, de van egy sor más oldal is.
Írta: Petya (2013/01/10 21:37) • »»
Köszönöm az építő jellegű kritikát. A bejegyzés írása óta már mi is váltottunk a Magyar Telekom Virtualoso VoiceCenter (IVR) szolgáltatására. Mi is a bizalmi kérdés miatt, és egyes hálózatok magas bejövő percdíja miatt váltottunk, de kifelé egyáltalán nem volt sokkal drágább, mint bármelyik telefonszolgáltató. Sokkal inkább a vonal minőségével volt problémánk, bár időnként a Telekom vonalmínősége is használhatatlan tud lenni …