Úgy látszik, hogy Sárközy mégsem teljesen hülye
Már majdnem két hete szerettem volna megírni ezt a bejegyzést, de mindig közbeszólt egy-egy fontosabb feladat. Most kivételesen ez pont kapóra jött, ugyanis idő közben az Onlinemarketing Blog szerzője számokkal támasztotta alá a véleményemet, és ennek következtében az én írásom is hitelesebb.
Legtöbbször nem értek egyet Sárközy intézkedéseivel, így azzal a tervezettel sem, miszerint a Google rekámbevételeinek adóztatásából befolyt összegeket az írók, zenészek és művészek között kellene szétosztani. Most azonban az elnök ezzel egy kalap alatt egy nagyonis valós problémát vetett fel, mégpedig a Google AdWords kampányokra befizetett pénzek országból való adómentes kiáramlását.
Nicholas Sárközy: „Jelenleg e vállalatok abban az országban adóznak, ahol a székhelyük is található, miközben a mi hirdetési piacunkból is nagy szeletet hasítanak ki.”
(Forrás: http://itcafe.hu/hir/google-ado_franciaorszag_sarkozy_ellentetelezes.html)
Úgy gondolom, hogy egy hasonló szabályozás Magyarországra is jó hatással lenne, de beszéljenek helyettem inkább a számok, ahogy azt a bevezetőben ígértem:
Berényi Konrád: “Az online piac leggyorsabban fejlődő területe a keresőhirdetések piaca. Már most évi 3 milliárd fölötti összegről beszélünk. Ha a piac 10%-át valaki megszerzi, akkor van évi cirka 300 milliós bevétele. Ennél sokkal fontosabb: ez a pénz itthon is marad, hiszen a hazai fejlesztők kapják meg. Vagyis ez egy olyan piaci szegmens, ahol ha bejön valami, akkor azért az nem annyira rossz üzlet.”
(Forrás: http://onlinemarketing.blog.hu/2010/01/13/szorcsolhetunk)
Hozzászólás írása a “Úgy látszik, hogy Sárközy mégsem teljesen hülye” című bejegyzéshez: