Miért hagy ki a Windows Live Messenger?
Valószínűleg már többen szembesültetek azzal a problémával, hogy csevegés közben egyszerűen nem érkeznek meg valamelyik fél üzenetei a másikhoz. Hihetetlenül idegesítő tud lenni, főleg akkor, amikor sürgős választ vártok, vagy amikor egyszerre több sor marad ki, és erről semmiféle visszajelzést nem kaptok.
Az elmúlt egy hónapban ez a jelenség engem fokozottan érintett, és már majdnem térítésbe kezdtem annak reményében, hogy az ismerőseimet átszoktathatom egy másik azonnali üzenetküldő használatára, de ekkor gyanakodni kezdtem az amúgy is sok gondot okozó Asus routeremre. Megerősíteni egészen addig nem tudtam ezt a feltételezésemet, amíg le nem cseréltem azt a jelenleg is üzemelő Linksysre, ugyanis azóta, mintha elvágták volna, és megszűnt a problémám. Minden üzenetet sikeresen megkapnak az ismerőseim, és én is az övékét.
Teljes biztonsággal azért nem állíthatom, hogy hasonló probléma esetén ti is a routerben keressétek a hibát, ellenben tökéletes kiindulópontot jelenthet a probléma okának felderítésére. Ha tudod azt, hogy a jelenség olyan partnernél jelentkezik, aki szintén egy router árnyékából internetezik, akkor nagy valószínűséggel gyanakodhatsz valamelyikötök készülékére. 😉
Frissítés! (2010. február 2.): Egyik panaszkodó partneremnél pont ma derült ki, hogy Asus WL-520GC típusú routerrel kűzd. 😕
Írta: petymeg (2010/01/22 21:23) • »»
Azért ez érdekes, hogy egy Asus – ami azért nem ismeretlen név – ilyen turpisságokat képes okozni…
Fene gondolna ilyenkor eszköz hibára. Előbb gyanakodnék én is a szolgáltatásra (Live Messenger).
Írta: Petya (2010/01/22 21:43) • »»
Ugye az én Asus routerem nem volt 100%-os, de remélhetőleg nem típushibáról van szó. Amúgy valóban, én is első sorban a szolgáltatásra gyanakodtam, de a jelenséget előidézhetik helytelen tűzfal vagy port forwarding beállítások is, ami jó hír, hiszen nem feltétlenül csak a router cseréje lehet a megoldás. 🙂