KÉPEST.hu interjú
Most következzen egy meglepetés interjú, mert bár az Őszi “start-up” mustra című bejegyzésemben írtam a képest.hu-ról, azt nem említettem, hogy interjút is készítek Velük! 😉 Kérdéseimre Eibel Andrea a képest.hu marketing és kommunikációs vezetője válaszol:
Szia Andrea! / Sziasztok!
Szerintem nagyon eredeti és újszerű az ötletetek, ezért is kerestelek meg benneteket, hogy minél többen értesüljenek róla. Honnan jött az ötlet? Mióta érlelődött bennetek az elképzelés? Ha jól tudom a CreativSelector pályázatán díjnyertes lett az ötletetek!?
Eibel Andrea: Az ötletgazda egyben a KÉPEST ügyvezetője, Kepecs Iván. A pár évvel ezelőtt született ötlet mozgatórugója elsősorban az a felismerés, hogy eltűntek életünkből a kézzelfogható fényképek. Ennek legfőbb oka pedig, hogy amit ingyen is láthatunk, azért már kevesen vagyunk hajlandóak fizetni. Az ötlet első fele megszületett, már csak meg kellett keresni egy megfelelő finanszírozási formát, amelyre a reklámok a legkézenfekvőbbek. Így jött létre – ha csak elméletben is – az ingyengazdaság modelljére épülő digitális képkidolgozás, azaz a KÉPEST.hu. A kezdeményezés elnyerte a Creative Selector mentorainak a tetszését is, így elhoztuk a három fődíj egyikét.
Kik/Hányan álltok a kezdeményezés mögött?
E. A.: A szűk csapat három főből áll: Kepecs Iván ügyvezető, ötletgazda és kreatív vezető; Horváth Endre, az ügyfél szegmentációért felelős szociológus-kutató, és én magam. Rajtuk kívül a KÉPEST.hu felépítésében és működtetésében elengedhetetlenül fontos szerepet játszik programozónk és grafikus-dizájnerünk is. És persze szükségünk van a felhasználók egyre növekvő táborára is a sikerhez.
Engem még most is kellemes érzéssel tölt el, amikor a gyermekkoromról szóló fotókat forgatom. Érzem az illatukat, és látom, ahogy minden évben egy halvány árnyalattal tovább sárgulnak. Ezt az élményt a digitális képek képtelenek visszaadni, de vajon hányan vágynak még szívesen erre a nosztalgikus érzésre? Biztosan leszünk elegen, akik életben tarthatjuk a vállalkozásotokat?
E. A.: Ez egy kulcsmomentum: a digitális felvételek – egy laptop képernyője előtt – nem tudják visszaadni azt az érzést, amit a kézzelfogható fényképek jelentenek. Persze lassan felnő egy generáció – most úgy 8-10 évesek lehetnek – , amely nem is ismeri az analóg fényképezőgépet, akikről nem készültek sohasem klasszikus fényképek. Így jó néhány millióan vagyunk, 18-tól 100 éves korig, akik örömmel nosztalgiáznak a megörökített pillanatokon egy asztalt körbeülve.
Mennyibe kerül jelenleg egy 36 képkockából álló film kidolgozása? Úgy emlékszem, ez sosem volt egy olcsó mulatság. Tőletek milyen minőségű fényképeket fogunk kézhez kapni?
E. A.: Valóban, régen sem volt olcsó mulatság előhívni a fotókat, de nem volt más választásod, ha látni akartad a nyaralásról készült felvételeket. Ha most szeretnéd ezeket a fotókat kinyomtatni, több ezer forintod bánja, amit a KÉPEST meg tud spórolni mindenki számára. Egy klasszikusnak mondható, albumba rakható méretű (10,5×14 cm), és az átlagosnál valamivel vastagabb, ellenállóbb papírra dolgozunk – a képek tartóssága érdekében.
Kik azok a cégek, akiknek a hirdetéseivel biztosan találkozni fogunk?
E. A.: Nagy vágyunk, hogy a “külsős” reklámpartnerek mellett az aktív felhasználók – azaz a képeket megrendelők – cégei számára is reklámozási lehetőséget biztosítsunk. Igazi 21. századi közösség az, amely tagjai önmaguk számára biztosítják a szolgáltatást, egyszerre két oldalról is profitálva a KÉPEST szolgáltatásaiból.
Ezen felül bizonyára találkozni fognak civil szervezetek, alapítványok hirdetéseivel is. A képest.hu a társadalmi felelősségvállalás jegyében egyes közhasznú szervezetek számára ingyen biztosítja a rendelkezésre álló szabad – azaz a hirdetők által fel nem használt – felületeket.
Milyen profilú cégeknek ajánljátok leginkább ezt a fajta promóciót?
E. A.: Profiltól függetlenül, a kis és középvállalatok számára új lehetőséget teremtünk ezzel a reklámozási módszerrel. Velünk nem pazarolja el a pénzét drága és tömeges reklámozási módszerekre, lehetősége van kis számú hirdetés “feladására” is, amely pontosan célba talál. Emellett az eddig elérhetetlenül drága és körülményes alap marketing és piackutatás elérhetővé és egyszerűvé válik számára. Azaz a sarki pékség megszólíthatja a környék lakóit, hogy nála vegyék meg munkába menet a friss kávét a croissant-nal, majd egy kis kutatással a KÉPEST-en keresztül azt is megtudhatja, hogy még többet adhat el, ha criossant mellett bagettet is kínál ahhoz a kávéhoz.
Egy nagyvállalat számára – amely tömegesen szólítja meg vélt vagy valós fogyasztóit tévé reklámokon keresztül – nem feltétlenül a mi reklámozási potenciálunk a legvonzóbb. Számukra a KÉPEST.hu egy külön felhasználói világot tud teremteni. Olyan embereket, akik nem az egyszeri akciók miatt veszik meg a termékeiket, hanem mert szeretik a márkát, örömmel veszik kézbe az újabb kreatív reklámjaikat és szívesen vesznek részt a termékek kialakításában. Egy aktív, márkahű, jól monitorozható közösséget, amely véleményvezérként funkcionál, továbbadva másoknak is a márka jó hírét.
Hogyan/Milyen eszközökkel tudjátok mérni a hirdetések hatékonyságát?
E. A.: A hirdetések hatékonyságának mérése a reklámipar kulcsfontosságú, de adatok hiányában eléggé elhanyagolt szereplője. A képest.hu online felületét úgy alakítjuk ki, hogy az a hatékonyság mérését alapvetően szolgálja. Az online visszanézhető és értékelhető reklámok, és utólagos kérdőívek alkalmazása, valamint a felhasználók aktivitásának figyelése is a terveink közt szerepel. Emellett arra bíztatjuk reklámpartnereinket, hogy a KÉPEST számára nyújtott online kedvezményekkel, kuponokkal biztosítsák, hogy a lehető legpontosabb adatokat adhassuk át a reklámok hatékonyságát illetően.
Számíthatunk arra, hogy a jövőben havi 36 darabnál több fotó kidolgozását is vállaljátok?
E. A.: Hosszú távon minden elképzelhető. Az első időszakban azonban maradunk a kéthetente 18 képnél. Egy viszonylagosan állandó felhasználói csoporttal és hosszú távú reklámpartneri szerződésekkel újra meg lehet nyitni ezt a kérdést. Az fontos, hogy minden fejlesztésünket a felhasználóinktól tesszük függővé, az ő igényeiknek megfelelően igyekszünk kialakítani azokat.
Mi volt számotokra eddig a legszebb és a legnehezebb pillanat a képest.hu életében?
E. A.: Szinte minden héten van egy-egy szép és nehéz pillanatunk. De ha muszáj választani, talán a Creative Selector díjátadó volt a legjobb élmények egyike. Nem is maga az elismerés, hanem a mentorok személyes gratulációja, az ezt követő beszélgetések. Akkor úgy éreztük, jó irányba haladunk.
A rossz pillanatokat pedig azonnal elfelejtjük! 🙂
Mit üzensz/üzentek azoknak, akik ötletük megvalósításán/online vállalkozásuk beindításán fáradoznak?
E. A.: Keressék meg a megfelelő partnereket hozzá. Legyenek ezek a partnerek csupán jó haverok, akik rámutatnak a gyenge pontokra és segítenek a tökéletesítésben, civil szervezetek és az üzleti szféra képviselői, vagy akár kockázati tőketársaságok. A kapcsolati tőke kulcsfontosságú, anélkül csak nagyon nehezen lehet boldogulni.
Másrészt, semmiképp se adják fel az első kudarcok után, kitartásra mindenképp szükségük lesz!
Köszönöm az interjút, és sok sikert kívánok Nektek!
Hozzászólás írása a “KÉPEST.hu interjú” című bejegyzéshez: