Hogyan sürgessük meg vásárlóinkat IKEA módra?

Kategóriák: Megoldások, Tippek
Címkék: ,

IKEA: LogoSzámtalan eszköz és módszer létezik, mellyel az online áruházak mielőbbi vásárlásra ösztönözhetik a potenciális vevőket. Ilyen eszköz például egy termék lejárati időhöz kötött akciós ára, amivel szerintem már mindenki találkozott. Természetesen léteznek sokkal kifinomultabb módszerek is, mellyekkel megsürgethetjük a vásárlókat.

Ma egy ilyen furfangos eszközt szeretnék bemutatni a sok közül, amire már elég régóta épít az IKEA. Ez pedig nem más, mint a raktárkészletek változásának grafikus megjelenítése. A mellékelt képen bárki egy pillanat alatt, akaratlanul is berajzolja képzeletben a készletfogyás ütemét jelző trendvonalat.

SMASKA: Raktárkészlet 1.

Ezt a trendvonalat behúzva a legtöbben körülbelül három napra becsülnék azt az időt, amíg még kapható lesz az adott termék. Tehát ezzel a potenciális vevőknek tulajdonképpen egy többé-kevésbé bizonytalan határidőt szabunk meg (pontosabban ezt ők szabják meg maguknak), mellyel tovább erősödik bennük a késztetés, hogy mihamarabb vásárolják meg az adott terméket, különben lemaradnak róla.

Megjegyzés: A készletmennyiségek pontos feltűntetését semmiképpen sem javaslom kisvállalkozásoknak, azonban aggodalomra semmi ok, mert a bemutatott eszköz némi kreativitással szinte kivétel nélkül adaptálható bármely online áruház számára.

Ahogy a következő ábra mutatja, a három napos becsléssel egyébként nem is tévedtünk volna olyan sokat, hiszen öt nappal később már csak három darabot jelez az IKEA raktárkészlete.

SMASKA: Raktárkészlet 2.

Sajnos, az IKEA megoldása nem tökéletes, hiszen ez utóbbi ábráról hiányoznak a raktárkészlet előzményei. Csak a mai nap látható, és ebből kifolyólag a grafikon látványa nem elég “sokkoló” .

Hozzászólás: » 0 « • Írta: Péter (2010/04/19 20:20)

Hozzászólás írása a “Hogyan sürgessük meg vásárlóinkat IKEA módra?” című bejegyzéshez:

Kötelező!

Kötelező!