Hogyan sürgessük meg vásárlóinkat IKEA módra?
Számtalan eszköz és módszer létezik, mellyel az online áruházak mielőbbi vásárlásra ösztönözhetik a potenciális vevőket. Ilyen eszköz például egy termék lejárati időhöz kötött akciós ára, amivel szerintem már mindenki találkozott. Természetesen léteznek sokkal kifinomultabb módszerek is, mellyekkel megsürgethetjük a vásárlókat.
Ma egy ilyen furfangos eszközt szeretnék bemutatni a sok közül, amire már elég régóta épít az IKEA. Ez pedig nem más, mint a raktárkészletek változásának grafikus megjelenítése. A mellékelt képen bárki egy pillanat alatt, akaratlanul is berajzolja képzeletben a készletfogyás ütemét jelző trendvonalat.
Ezt a trendvonalat behúzva a legtöbben körülbelül három napra becsülnék azt az időt, amíg még kapható lesz az adott termék. Tehát ezzel a potenciális vevőknek tulajdonképpen egy többé-kevésbé bizonytalan határidőt szabunk meg (pontosabban ezt ők szabják meg maguknak), mellyel tovább erősödik bennük a késztetés, hogy mihamarabb vásárolják meg az adott terméket, különben lemaradnak róla.
Megjegyzés: A készletmennyiségek pontos feltűntetését semmiképpen sem javaslom kisvállalkozásoknak, azonban aggodalomra semmi ok, mert a bemutatott eszköz némi kreativitással szinte kivétel nélkül adaptálható bármely online áruház számára.
Ahogy a következő ábra mutatja, a három napos becsléssel egyébként nem is tévedtünk volna olyan sokat, hiszen öt nappal később már csak három darabot jelez az IKEA raktárkészlete.
Sajnos, az IKEA megoldása nem tökéletes, hiszen ez utóbbi ábráról hiányoznak a raktárkészlet előzményei. Csak a mai nap látható, és ebből kifolyólag a grafikon látványa nem elég “sokkoló” .
Hozzászólás írása a “Hogyan sürgessük meg vásárlóinkat IKEA módra?” című bejegyzéshez: