Bugos a GMail, de semmi gond …
Egy általam karbantartott online áruház rendelésösszesítő levelénél tűnt fel, hogy a válasz írásakor a feladó e-mail jelenik meg a címzettek között, és nem a vásárló címe. Csak hosszas tesztelések árán sikerült kikövetkeztetnem, hogy a GMail a hibás.
Az online áruház a GMail felületét használja levelezőkliensként, ezért úgy lett konfigurálva, hogy az áruház saját domain címéhez tartozó e-mailek is választhatóak legyenek feladóként a gmail.com-os postafiókban. A bolt rendszere az ügyfélszolgálatra érkező értesítőkben automatikusan a megrendelő címét helyezte el a Reply-To:
paramétereként, azonban a válasz írásakor a GMail a From:
-ban elhelyezett címet választotta címzettnek, ami egyébként megegyezett a GMail postafiókban beállított ügyfélszolgálati e-mail címmel.
Tehát a To:
, From:
és a Reply-To:
paraméterek gondosan ki voltak töltve mind, de mégsem úgy működött, ahogy kellett volna. A GMail bugja akkor lepleződött le, amikor kipróbáltam más szolgáltatóknál is a levélküldésért felelős scriptet. A megoldást végül az jelentette, hogy a From: paramétert, ami megegyezett az ügyfélszolgálat címével, kicseréltem egy másik “fiktív” címre. Tehát példával szemléletve, ahol az “ugyfelszolgalat@aruhaz.hu” egy gmail.com-os fiókra átirányított cím, az alábbi sorokat a következőképpen írtam át:
“Helytelen” Kód:
$Header = "From: Ügyfélszolgálat <ugyfelszolgalat@aruhaz.hu>\r\nReply-To: Vásárló <vasarlo@freemail.hu>\r\n";
mail ('ugyfelszolgalat@aruhaz.hu', 'Rendelésösszesítő', 'A rendelés tételei.', $Header);
Helyes Kód:
$Header = "From: Ügyfélszolgálat <fiktiv@aruhaz.hu>\r\nReply-To: Vásárló <vasarlo@freemail.hu>\r\n";
mail ('ugyfelszolgalat@aruhaz.hu', 'Rendelésösszesítő', 'A rendelés tételei.', $Header);
Most már úgy kezeli a GMail a rendszertől beérkező üzeneteket, ahogy azt eredetileg elvárható lett volna.
Hozzászólás írása a “Bugos a GMail, de semmi gond …” című bejegyzéshez: