Egy halvány villanás a zeneipartól
Én mindig azt szoktam mondani, hogy a zeneszerzők bevételi forrásaikat inkább alapozzák a fellépésekre, és ne a lemezeladásokból reméljék azt. (Az ehhez tartozó gondolatiságot csak egy későbbi bejegyzésemben fogom részletesen kifejteni.) Most végre úgy látom, hogy ezt egyes kiadók, előadók már-már kezdik felismerni, és talán ennek egyik halvány jelével találkoztam ma a YouTube-on. Az történt ugyanis, hogy az Ultra Records kiadó feltöltött egy videót, melyet kizárólag egyik előadójának fellépésén résztvevő rajongók által rögzített felvételekből állított össze.
Miért gondolom azt, hogy ez egy halvány jel? Szépen lassan a kiadók és zeneszerzők is megértik, hogy “az információs tömegáru eladói közötti verseny az árat a nulla felé közelíti”. Ennek a gondolatnak a felismerése után jönnek majd rá csak arra, hogy igazából az élő rendezvényekből kellene megélniük.
A fent említett videó üzenete számomra pedig az, hogy “Készíts felvételt az általunk szervezett bulikról, és küldd be, hogy az egész világ láthassa!”. Persze ez csak egy kozmetikázott változata a “Gyere el, és hallgasd meg élőben kedvenc lemezlovasodat!” üzenetnek, viszont túlmutat ez utóbbin és egyben erősíti is ezt a célt.
Tehát röviden arra szeretnék kilyukadni, hogy véleményem szerint lassan elkezdenek új eszközöket bevetni a kiadók és zeneszerzők a rendezvények gyakoriságának és látogatottságának növelése érdekében, és a jövőben már nem csak az eddig megszokott italakciók fogadják majd a közönséget.
Megjegyzés: Miért nem ismerte fel még a Google azt a látens igényt, hogy a felhasználók nem csak egy adott felvételre, hanem annak az X. percére is szeretnének link formájában hivatkozni? Persze lehet, hogy ez eddig csak bennem merült fel …, mert így a fenti kép helyett hivatkozhattam volna egy YouTube-os linkkel is. 😛
Írta: petymeg (2010/05/03 07:40) • »»
Engedtessék meg, hogy ezen mulattam egy kicsit 🙂
“Gyere el, és hallgasd meg élőben kedvenc lemezlovasodat!”
Nekem mindig kicsit abszurd, hogy DJ-nek koncertje van.
Nah, mindegy… Ízlések és pofonok.
Mondjuk nem feltétlenül gondolom, hogy a fenti videó azt hírdetné, hogy a koncert fizetős a lemez meg nem.
Ennek ellenére ha jól emlékszem, pont ennek a kiadónak volt az a lépése, hogy ingyenesen elérhetővé tette az egyik válogatáslemezét. Talán pont a Youtube-on. Bár erre van több más példa is (most csak a Warner Music jut eszembe).
Talán, valamikor a jövőben látunk érdemi előrelépést is az elfogadható online terjesztett tartalmakra, és nem “kell” illegalitásba vonulni…
Írta: Hogyan hivatkozzunk a YouTube-on egy felvétel adott pillanatára? | Susnya Blog (2010/05/24 12:25) • »»
[…] “Egy halvány villanás a zeneipartól …” című bejegyzésemben tettem egy megjegyzést, mely a YouTube hivatkozásaihoz kapcsolódóan így szólt: “Miért nem ismerte fel még a Google azt a látens igényt, hogy a felhasználók nem csak egy adott felvételre, hanem annak az X. percére is szeretnének link formájában hivatkozni?” […]