Az e-kereskedelem iránya 2011-től

Kategóriák: Gondolatok, Megoldások
Címkék: ,

Még a nyáron beszélgettünk Poór Zoltánnal – a Webshark Kft. tanácsadójával – a számítástechnikai cikkeket kínáló online áruházak fejlődési irányáról, és mindkettőnknek egyezett a véleménye abban, hogy most már tényleg nagyon közel a pillanat, amikor a kereskedők felismerik egy új korszak kezdetét. Mi ez az új korszak?

A számítógép alkatrészek e-kereskedelmében szinte teljesen elfeledkeztek arról, hogy a hétköznapi felhasználók nem értenek a számítástechnikához, és többségük nem is szeretne. A legtöbb kereskedő a mai napig mégsem tesz mást, minthogy egy katalógust közvetít a rendelhető termékekről, aztán a vásárlóra bízza, hogy összeállítsa a saját PC-jét. Aki nem ért a számítógépekhez, valószínűleg megbízza ezzel egy ismerősét vagy besétál egy üzletbe, ahol az eladóval közösen próbálják meg összeállítani a megfelelő konfigurációt. Miért nem adnak lehetőséget ugyanerre az interneten?

A szakmámból kifolyólag rendszeresen beszélgetek informatikusokkal, és egyre inkább azt tapasztalatom, hogy már mi sem GHz-ekkel vagy GB-okkal definiáljuk az igényeinket. Szinte már senkit sem érdekel, hogy mi van a dobozban! A lényeg, hogy a YouTube fusson FullHD felbontásban, a netbook vagy notebook legyen könnyű, a kijelző legyen színhű és így tovább.

Jelenleg a vásárlóknak kell ezeket az igényeket lefordítaniuk különböző mértékegységekre (GHz, GB, stb.), hogy aztán összerakják a célt kiszolgáló számítógépet, de már nem kell sokat várnunk a változásra! A jeleket felfedezhetjük a Lenovo és az Intel oldalán, ahol néhány csúszka huzogatása után típusra pontosan megmondja a szoftver, hogy melyik modell(eke)t válasszuk.

Help me choose a PC!

Lenovo: Help me choose a PC?

How to choose the right processor?

Intel: How to choose the right processor?

A számítástechnikai árucikkek e-kereskedői az elsők között jelentek meg az interneten, és ebből kifolyólag már annyira kiforrot az üzletmenetük, hogy szinte csak az árakkal versenyeznek. Erre következtettem az Internet Retailer Top 500 Guide-ból is, ahol a hardverekkel kereskedő e-boltok értékesítései 2010-ben stagnáltak, sőt, néhány esetben csökkentek. Egyedül csak az Apple tudott szignifikáns növekedést felmutatni. (Igen, tudom, hogy az Apple egy “gyártó”, és nem foglalkozik a márkák vegyes értékesítésével, de nagyon jól szemlélteti az analógiámat.) Miért? Mert a társadalom most érik meg a “fekete dobozok” fogyasztására, és az Apple pontosan ezt a szegmenst célozza.

Tehát az e-kereskedőknek innoválniuk kell, hogy kiemelkedjenek a versenytársak közül, és ismét növekedésnek induljanak. Az innovációt pedig a fogyasztói döntések támogatása jelenti, vagyis a laikus felhasználók elől el kell rejteni az óriási választékot, különben összezavarodnak, döntésképtelenné válnak, és elodázzák a vásárlást. Legrosszabb esetben pedig nem a vegyeskereskedőknél költik el a pénzüket, hanem az Apple-nél.

Hozzászólás: » 0 « • Írta: Péter (2010/12/13 21:42)

Hozzászólás írása a “Az e-kereskedelem iránya 2011-től” című bejegyzéshez:

Kötelező!

Kötelező!