Egy esetlen fejlesztő esete

Előre szólok, hogy nem szeretek senkit és semmit sem pocskondiázni, azonban ma az Across Média Kft. ügyvezetőjétől, Sasvári Gergelytől olyan válaszokat kaptam, amitől úgy érzem, hogy hülyének néznek. Ha mégsem, akkor pedig nem olvasták át elég figyelmesen a kérdéseimet, kéréseimet, de ez sem mentség, mert ez nem jelent mást számomra, mint felületes CRM-et. :(

Az egész helyzetről csak annyit kell tudni, hogy egy online áruház fejlesztésére kértem árajánlat, majd arra refelektálva próbáltam néhány költségtételből alkudni. Egyik költségtétel, amit sokalltam, az a havi nettó 10 000 Ft-os üzembentartási díj, amire az alábbi választ kaptam:

S. G.: “1166 Ft-ért, azaz egy Big Mac menü áráért nem találkoztam még komoly webtárhely szolgáltatással. A mi szolgáltatásunk ezért a pénzért tartalmazza a napi szintű biztonsági mentést, a szerver folyamatos karbantartását, üzemeltetését, frissítését.”

Igen, az valóban előfordulhat, hogy S. G. még nem találkozott ilyen szolgáltatással, de én találkoztam már több ilyennel is. Kedvenc példám a DotRoll Kft., ahol évi bruttó 14 000 Ft-ért non-stop támogatást és frissítést biztosítanak. A DotRollról pedig biztosan tudom, hogy mindez nem csak duma. (Innen az idézetben olvasható 1 166 Ft-os összeg.)

Ami a folyamatos karbantartást illeti, arról az a véleményem, hogy sok esetben valóban szükség van erre, amikor a megrendelői oldalon nem áll készen egy szakértői gárda, egyébként egy kiváló lehetőség ahhoz, hogy még több pénzt gomboljanak le az ügyfélről.

Pont a WebDeb vezető fejlesztőjével leveleztünk arról, hogy az elkészült áruház kódja lehetőleg legyen “önjáró”, vagyis álljon meg önállóan a lábán, és ne kelljen állandóan frissítgetni, foltozgatni azt az átadás után, hacsak nem külön igényt nyújtunk be új funkciókra. Márpedig, ha mi nem kérünk új funkciókat, és egyébként elégedettek vagyunk a szoftver működésével, akkor kérés nélkül ne nyúljanak bele a forráskódba. Az esetleges hibák javításával úgyis külön szakasz foglalkozik majd a szerződésben.

Visszatérve a levélre, amikor a kedvencek “modulra” vonatkozó válaszukat olvastam, teljesen elbizonytalanodtam afelől, hogy odafigyelnek-e egyáltalán arra, amit írok:

S. G.: “Kedvenc termékek: nem olyan egyszerű a modul, hogy ennél olcsóbban odaadjam. Az iWiW, weboldalon például csak bejelölök valakit ismerősnek egy kattintással és a háttérben lefut 10 jól megtervezett metódus. A kedvenc termékek modul körülbelül ilyen bonyolultságú …”

A kedvencek modul ára 20 000 Ft, ami alapvetően nem tűnik soknak, de én csupán annyit kértem, hogy az egyes termékeket egy kattintással hozzá lehessen adni a böngészők könyvjelzőjéhez, ahogy azt a jFav plugin is teszi. Márpedig ehhez biztosan nem kell tíz jól megtervezett metódus, amit a cikk végén be is fogok bizonyítani. Látni fogjátok, hogy ez egy fél perces site builder-i munka, azt pedig külön költségtényezőként egyszer már megemlítette a cég az árajánlatban.

Az már csak hab a tortán, amikor leírtam, hogy nem szeretnénk semmilyen extra grafikai megjelenést, hanem egy egyszerű, letisztult, kizárólag CSS-ből építkező külalakot, amire a következő válasz érkezett:

S. G.: “A webdesign tervezés a projekt lelke, rengeteg gagyi, ötlettelen weboldal található a weben. Mi ezek számát nem szeretnénk gyarapítani.”

Ezek szerint a CSS Zen Garden oldalán található megjelenések is “gagyik” … igen, bizonyos szinten ez egy szubjektív szempont, és talán a vállalat krédója meghatározza, hogy mi az és mi nem az, én szerintem a “csak CSS” nem a “gagyi” megfelelője. Na, de ennyit erről, most lássuk a jFav implementálást négy lépésben. 8)

jFav

  1. Töltsd le a jFav jQuery plugint!
  2. Csomagold ki a letöltött állományból a jFav_v1.0.js fájlt!
  3. A HTML kódban a jQuery melett a kicsomagolt jFav_v1.0.js-t is hivatkozd le!
  4. A $(this).jFav(); függvénnyel varázsolhatod a megfelelő hivatkozásokat könyvjelzővé.
Példa:
<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.js"></script>
<script src="./jFav_v1.0.js"></script>
<script>
$(document).ready    (function    () {
    $('.Kedvencek').jFav    ();
});
</script>
<ul>
    <li><a href="http://susnya.hu/" title="Susnya Blog">Susnya Blog</a></li>
    <li><a href="http://google.com/" title="Google Kereső">Google Kereső</a></li>
</ul>

Aki úgy érzi, hogy ez megér neki 20 000 Ft-ot, attól kérném, hogy ezt az összeget utalja át! :lol:

Hozzászólás: » 4 « • Írta: Péter (2010/09/22 17:20)

Hozzászólás írása a “Egy esetlen fejlesztő esete” című bejegyzéshez:

Kötelező!

Kötelező!

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

Hozzászólások a “Egy esetlen fejlesztő esete” című bejegyzéshez:

  1. Írta: Petymeg (2010/09/22 20:37) • »»

    A válaszokból sajnos tényleg az jön le, hogy valójában nem végiggondolt, hanem már megszokott, de bonyolult megoldásokkal operálnak. Ezek kivitelezése pedig valóban időigényes, és ezzel együtt drága is.
    Talán el kéne gondolkoznia az ajánlatot tevő cégnek, hogy hatékonyabb folyamattervezéssel üzemeltethetőek ugyanazok a funkciók, és akkor talán a megrendelő sem mered tágra nyílt szemekkel az árat látva.

    A Big Mac-es példa meg szerintem nem kicsit ízléstelen, ha a szakmaiságot nézzük.

  2. Írta: Balu (2010/10/10 00:45) • »»

    igazából csak annyiról van szó, h nem akarták a melót. ennyi…

  3. Írta: Tupacko (2010/10/17 20:29) • »»

    En nem jarok McDon-ba. Szeretem a hagyomanyos izeket :) Jo tarhelyet pedig lehet annyiert talalni, ha nem is feltetlen hazait.
    Egyetertek @Balu-val.

  4. Írta: Petya (2010/10/17 20:46) • »»

    Szerintem, ha nem lett volna szükségük a melóra, akkor nem ír kisregényt a válaszban, de persze tényleg nem kizárt. :)